Transport ładunku wiąże się nie tylko z koniecznością jego terminowego dostarczenia do odbiorcy, ale również właściwego zabezpieczenia przed ewentualnymi uszkodzeniami mogącymi nastąpić w trakcie załadunku, rozładunku lub samego przewozu. W zależności od sytuacji stosuje się więc różne rodzaje opakowań chroniących konkretne towary przed czynnikami zewnętrznymi. Muszą one być jednak dobrze dopasowane do specyfiki poszczególnych przedmiotów. W przypadku rzeczy cechujących się dużą masą czy rozmiarami często sięga się po skrzynie drewniane do transportu. Przekonajmy się, jak sprawdzają się one przy przewozach statkami i zobaczmy, dlaczego warto się na nie zdecydować.
Jak przewozi się ładunki w transporcie morskim?
Nowoczesny transport morski wiąże się z powszechnym wykorzystywaniem wystandaryzowanych kontenerów dostępnych w różnych wariantach przystosowanych do rozmaitych typów ładunków. Ich używanie pozwala na optymalne stosowanie dostępnej na statkach pełnomorskich powierzchni, a także umożliwia ich sprawny załadunek i rozładunek przy pomocy ustawianych na nadbrzeżach suwnic o dużej wydajności. Plusem korzystania z kontenerów jest też możliwość użycia ich w przewozach intermodalnych, a więc z wykorzystaniem transportu kołowego – samochodowego lub kolejowego. Towary umieszczane w kontenerach wymagają jednak użycia odpowiednich opakowań transportowych, w tym skrzyń drewnianych.
Dlaczego warto używać skrzyń drewnianych?
Skrzynie drewniane są powszechnie używane do zabezpieczania różnych ładunków, w tym również takich, które mają być umieszczone wewnątrz kontenerów morskich. Ich największymi zaletami będzie bardzo dobra wytrzymałość na działanie czynników zewnętrznych, odporność na nacisk ze strony zawartości oraz spora ładowność. Plusem będzie też niezwykle przystępna cena czy duża swoboda, jeżeli chodzi o rozmiary zewnętrzne. Ze skrzyń można korzystać przy elementach o różnej geometrii, w tym również, gdy w grę wchodzą całe maszyny lub urządzenia.